Quickscan

Quickscan klanttevredenheid

Ontvang feedback op hoe tevreden jouw klanten, medewerkers of collega’s zijn over jouw geo-product of dienst
Tijdens een presentatie bij jou op kantoor geef ik je inzage in de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek en krijg je mijn positieve (maar kritische) feedback. Zonder de geïnterviewde met namen te noemen geef ik je inzage in de mening van je doelgroep. Voor deze presentatie kan je collega’s, klanten of je management uitnodigen. Natuurlijk vertel ik je ook wat jij/jullie al goed doen.

Let op! Als bonus geven we je tips en ervaringen opgedaan bij andere organisaties in het geodomein. Met deze adviezen en de input van je klanten kun je direct aan de slag. In mijn overzicht met tips voor de toekomst vertel ik je waar en hoe je verbeteringen kunt aanbrengen.

Een project is niet klaar met het afleveren van een geo(ICT)-product of dienst. Sterker nog, als specialist focus je je waarschijnlijk op de lancering van een nieuw software pakket of release. Maar als je je gebruikers niet tijdig meeneemt in deze transitie dan sla je de plank mis. Welke verbeterpunten noemen je klanten? Kunnen jouw klanten jou(w) (dienst) vinden?

Als je aan de slag gaat met de concrete tips neemt de klanttevredenheid toe. De quickscan levert altijd korte termijn oplossingen die direct toepasbaar zijn op en op lange termijnoplossingen waar meer tijd voor nodig is.

Twee maanden na onze sessie neem ik weer contact met je op. Je raad het al; als stok achter de deur. Dan hoor ik hoe het gaat, wat je inmiddels van de tips hebt opgepakt en of ik je nog ergens mee kan helpen.

Zo ziet de Quickscan klanttevredenheid eruit

  • Persoonlijke 1-op-1 aandacht van Roosmarijn Haring
  • Persoonlijk startgesprek op locatie over de vraagstelling
  • Commitment over de vraagstelling per mail
  • Helderheid wanneer de quickscan voor jou geslaagd is
  • De mogelijkheid om vragen mee te geven aan de interviewer
  • Interviews op een locatie ergens in Nederland*
  • Uitwerking van de interviews
  • Toevoeging van ervaringen elders in het geodomein
  • Presentatie over de uitkomsten aan een door jou te kiezen publiek
  • Ontvangst van een digitale rapportage
  • Maatwerk samenvatting en tips voor verbetering
  • Telefonische follow-up na 2 maanden

* Het hangt van jouw vraag af hoeveel interviews nodig zijn om een gedegen quickscan te maken. Dit aantal stemmen we in overleg met elkaar af.

Roosmarijn heeft met een Quick Scan een aantal zeer bruikbare suggesties geleverd voor de toekomstige ontwikkelingen van het Geoportaal van Overijssel. Hierbij heeft ze haar eigen inzicht en betrokkenheid goed gecombineerd met de visie van de vele andere personen die in korte tijd betrokken zijn bij de interviews. Haar positieve, spontane en actieve rol bij de interviews was erg nuttig. Haar creatieve en flexibele werk heeft een zeer bruikbaar eindproduct opgeleverd.Roosmarijn heeft door middel van een quickscan duidelijk gemaakt hoe OpenData vriendelijk de GIS/GEO-omgeving van de provincie Groningen is. In het verlengde van deze scan geeft ze concrete aanbevelingen om tot verbeteringen te komen. Punten die ik als opdrachtgever erg waardeer:

Roosmarijn kijkt niet alleen naar de technische aspecten van de GIS/GEO omgeving maar ook (of juist) naar de organisatorische aspecten. Roosmarijn is in staat om zowel de werkvloer als het management op overtuigende wijze mee te nemen in haar denkwijze en de daar aan verbonden conclusies.

Hoe verloopt onze samenwerking

  • Je neemt contact op
  • Je beslist na telefonisch overleg of je de ‘quickscan klanttevredenheid’ wilt
  • We maken een afspraak
  • We leggen doel, klantgroep, datum interviews en onderwerp vast
  • Je ontvangt een concept rapportage
  • Ik geef een presentatie
  • Je ontvangt de definitieve digitale rapportage
  • Na 2 maanden spreken we elkaar weer

Neem hier vrijblijvend contact op!

Scroll naar top