"Als je elke dag doet wat je leuk vindt hoef je nooit meer te werken"

Werken bij Geodomein

Bij een gemiddelde traditionele organisatie wordt er gekeken of iemand past bij de functiebeschrijving. Bij onze trainingsorganisatie Geodomein kiezen we voor tweerichtingsverkeer, waarbij we gezamenlijk de fundamentele vraag beantwoorden: “willen we samen op reis”? Wij kijken naar drie dingen:

  1. Krijgt iemand energie van het doel van onze organisatie?
  2. Past hij/zij bij onze organisatie?
  3. Is de persoon geschikt voor de rol?

Verbonden met ons doel

Allereerst vinden we het belangrijk dat iemand gestimuleerd wordt door het doel van onze organisatie. Geodomein helpt veranderaars om hun talenten en passies te ontdekken en te ontwikkelen. Hierbij verschuiven we systemen binnen teams en organisaties met behulp van strategische transformatieprogramma’s. Deze veranderaars werken bij overheden, bedrijven en onderwijsinstellingen of zijn ondernemers. Sinds 2013 werkt Geodomein met senior professionals en teams in Nederland, België en Engeland.

Passend bij de organisatie

Een tweede aspect wat we in onze gesprekken checken is:

  • Zal iemand tot bloei komen in onze organisatie?
  • Zal hij of zij gedijen in een zelforganiserende omgeving?
  • Past de persoon bij onze cultuur?

Onze cultuur begint, nu, in het zevende jaar, haar volwassen vorm aan te nemen. Het zal blijven veranderen omdat deze deels wordt ingekleurd door de mensen in onze organisatie. Als oprichter zie ik dat de cultuur zich gaandeweg de jaren gevormd heeft met een aantal specifieke kenmerken:

  • Geodomein is een levend systeem dat continu verandert
  • Ons team is als een zwerm vogels zonder hiërarchie, maar met duidelijke basisregels:
    • Zelfsturing: wij geloven in gespreide bevoegdheden en gezond boerenverstand
    • Heelheid: iedereen is gelijkwaardig, maar niet gelijk; ieder kan zichzelf zijn
    • Evolutief doel: wij voelen waar de ontwikkeling van Geodomein naar toe gaat
  • De ogen van onze klanten zijn een belangrijke graadmeter
  • Elk promotieplan dat ieder teamlid per kwartaal samen oplevert is een succes
  • Ieder van ons is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen succes
  • We houden elkaar in flow door anderen te vragen ons te ondersteunen daar waar we zelf minder talent hebben
  • Wij zijn gemotiveerd omdat we met ons talent kunnen doen wat we leuk vinden

Geschikt voor de rol

Tenslotte kijken we bij het beoordelen of iemand geschikt is naar vaardigheden, ervaring en expertise. Maar vele malen belangrijker vinden we iemand zijn/haar natuurlijke talent, passies en doelen. Wat zou de persoon graag willen doen? En wat zou deze persoon willen doen qua werk, als alles zou kunnen en geld geen rol zou spelen? In onze zelfsturende organisatie hebben wij ervaren dat als onze collega’s gemotiveerd zijn om een nieuwe en uitdagende rol op zich te nemen, zij in verrassend weinig tijd nieuwe vaardigheden en ervaringen opdoen.

Zo is onze Chief Operations Officer (COO) bij ons binnen gekomen als Personal Assistent terwijl ze een cv opgebouwd heeft als Verzorgende IG in de individuele gezondheidszorg. Door een chronische ziekte is ze voor het werk in de gezondheidszorg afgekeurd. Wij zagen haar servicegerichte talent en wil om weer aan het werk te gaan en gaven haar die kans. Deze greep zij met beide handen aan en ontwikkelde zich al snel door tot een belangrijke spin in ons web. Het komende jaar krijgt zij ruimte voor haar passie waarbij we samen een programma creëren voor de gezondheidszorg.

Niet iedereen is geschikt voor een rol bij ons. We vinden het namelijk belangrijk dat iemand gemotiveerd is en bereid is om zichzelf te blijven ontwikkelen. Daarnaast kijken we of iemand het vermogen heeft om te reflecteren op eigen functioneren. Tot slot hebben we gemerkt dat het veel tijd scheelt als iemand voldoende vertrouwen heeft in zichzelf en gelooft in eigen kunnen. Binnen ons team weten wij als geen ander dat iemand vaak zijn eigen talent en capaciteit niet inziet. Als team stimuleren we elkaar om het beste in onszelf naar boven te halen, zodat eenieder kan stralen.

Werkt het?

Wat we belangrijk vinden is om een samenwerking gewoon uit te proberen. Laatst hadden we iemand aangenomen die door alle gesprekken in de eerste maand erachter kwam wat hij ècht wilde. Hij was geschikt voor de rol, paste bij de organisatie maar kwam er zelf achter dat hij een ander doel had. Hoe jammer ook voor onze organisatie, ik vind het mooi dat iemand in verbinding komt met zijn/haar doel.

Solliciteren? Reageer op onze vacature!

Wij doen niet aan traditionele sollicitatieprocedures. Wel zijn wij door de groei in onze organisatie regelmatig zoek naar nieuwe mensen, zowel Ambassadeurs en Flow Consultants in het veld als naar mensen die ons interne team komen versterken.

Voor mij als Master Trainer en Coach wordt een wervingsgesprek vaak ook een proces van zelfonderzoek. Niet alleen voor de kandidaat, maar dit geldt ook voor mij en vaak ook voor de rest van het team. Wij noemen het ‘samen op reis zijn’.

Chief Commercial/Communications Officer

Op dit moment zijn we op zoek naar een Chief Commercial/Communications Officer. Idealiter ben jij:

  • Een relatiemanager die enthousiast is over onze trainingen en workshops en kun jij deze voor het voetlicht brengen bij overheden en bedrijven.
  • Verantwoordelijk voor het dragen van onze groter wordende groep Flow Consultants (ook wel onze ‘Twinkle Masters’ genoemd) die onze producten binnen hun organisaties verspreiden.
  • Een trainer (in wording) en faciliteer je bij onze trainingen en workshops.

Minimaal aantal uren 16 uit te breiden naar max 36
Tijdelijk dienstverband met kans op vast en bonusregeling of Freelance

En nee, wij hebben geen uitgebreide vacature tekst. Wij geloven in de interne drive van mensen. Krijg jij energie van ons organisatiedoel, voel jij je aangetrokken tot onze producten en diensten en denk jij dat je geschikt bent voor deze of een andere rol bij Geodomein? Mail, bericht of bel ons dan en laat het direct weten!

Scroll naar top