ADVIES | WORKSHOPS | COMMUNICATIE 

1 | Krijg inzicht

Ontvang ongezouten feedback en advies

Ontdek wat de gebruikers en klanten echt vinden van jullie producten en diensten. Een onafhankelijke quickscan geeft snel inzicht.

2 | Zelf aan de slag

Kies voor team workshops op maat

“Ja maar…” Elke organisatie is anders. Geef al je teamleden de kans samen zichtbaar aan de slag te gaan via in-huis workshops.

3 | Liever uitbesteden

Profiteer van ijzersterke communicatie

Jullie boodschap op de simpelste manier laten landen bij de gebruikers en klanten, omdat jullie goed zijn in technische oplossingen.

Jij wilt draagvlak voor geo-informatie bij bestuurders

Wij helpen jou om geo in de spotlights te zetten

 

Succesvolle geo-professionals zetten geo in de spotlights

Het geo-vak verandert de laatste jaren in rap tempo. De positie van geo-informatie binnen de informatievoorziening wijzigt. Locatiegebonden informatie is ‘gewoon’ geworden. Het geodomein wordt geadopteerd binnen de informatievoorziening. En het gebruik van ruimtelijke informatie raakt volledig ingebed in alle werkprocessen binnen onze organisaties. Het is nu noodzakelijk dat we met elkaar als geodomein definitief aanhaken bij deze ontwikkelingen en onze expertise ter beschikking stellen. Met elkaar kunnen we geo in de spotlights zetten.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″ background_color=”#f2f2f2″ custom_padding=”0px||0px|”][et_pb_row _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.76″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]de-geodriehoek-e-book-geodomein-3d
[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”https://geodomein.nl/programmas-teambuilding/gratis-e-book-geodriehoek/” button_text=”Start de verandering” button_alignment=”center” _builder_version=”3.5.1″ custom_button=”on” button_text_color=”#ffffff” button_bg_color=”#ff876e” button_border_color=”rgba(244,138,0,0)” button_icon=”%%0%%” button_icon_placement=”left” button_on_hover=”off” saved_tabs=”all”][/et_pb_button][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_3″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_image src=”https://geodomein.nl/wp-content/uploads/2016/03/GIS-magazine-geodomein.png” align=”center” _builder_version=”3.0.47″ animation_style=”slide” animation_direction=”right” animation_duration=”500ms” animation_intensity_slide=”10%” animation=”right”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”3.0.78″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

“In het e-boekje ‘De GEODRIEHOEK’ laat Roosmarijn Haring in zestien pagina’s de mogelijkheden zien die geo-informatie kan bieden bij het oplossen van verschillende vraagstukken. De methode wil inzicht bieden in hoe je jezelf op de kaart kunt zetten. En hoe je kaarten, data of geo-informatie-producten of -diensten vindbaar kunt maken. Verder geeft het handvatten hoe de geo-afdeling zijn gebruikers kan leren kennen en hen óók enthousiast maken voor de mogelijkheden. Want wij, onze directe collega’s, vakgenoten, de lezers van GIS-Magazine, onze leraren, de bedrijven waar we vroeger werkten, die snappen het al. Die kennen elkaar. Zij weten hoe ze moeten zoeken, bij wie ze moeten aankloppen met een vraag. Voor de meeste van de mensen in onze organisatie geldt dat echter helaas (nog) niet.” aldus Remco Takken, hoofdredacteur GIS Magazine

Geo in de spotlights is essentieel

Succesvolle geo-teams, -afdelingen, organisaties en bedrijven denken na hoe ze zichzelf en hun producten en diensten profileren. Ze kijken hoe ze deze onder de aandacht kunnen brengen van andere doelgroepen. Gebruikers die wellicht op het eerste gezicht niet voor de hand liggen. Nieuwe doelgroepen, nu en in de toekomst.

GEODRIEHOEK van geodomein

Misverstanden

  • ik hoef niet zichtbaar te zijn
  • onze kaarten en data zijn wel te vinden
  • we weten wel wie onze gebruikers zijn

De GEODRIEHOEK Methode

De GEODRIEHOEK methode wordt door Geodomein succesvol toegepast bij geo-teams, afdelingen, organisaties en bedrijven. In het e-book wordt de GEODRIEHOEK methode uitgelegd.

Jij bent teamleider en hebt nog geen GIS/geo kennis

Wij begeleiden jou door het geodomein

“Geo/GIS dat is als je het mij vraagt iets mystieks of zo…”

Ben je manager van een geo/GIS-team en heb je geen ervaring met GIS of geo-informatie? Moet je beslissingen nemen over landmeters? Ben je zoek naar overzichtelijke beschrijvingen van het algemene geo-proces? Zit je met vragen over het landmeetkundig en geografisch proces (fysiek en administratief)? Meer weten over het proces vanaf de allereerste geografische gebiedsverkenning tot en met de kadastrale aanwijzing en de allerlaatste verwerking van geografische data?

Kortom, wil je de routing in je organisatie in beeld brengen en het proces goed organiseren? Wij verbinden je met mensen die dit voor hun organisatie al hebben uitgezocht. Zo delen we kennis en helpen we elkaar.

Jij hebt een geo bedrijf en wilt meer klanten

Wij helpen jouw bedrijf zichtbaar te worden

 

Ben jij met jouw organisatie of bedrijf al zichtbaar in het geodomein?

Kent iedereen jouw bedrijf binnen én buiten het geodomein?

Of weet je het eigenlijk niet?

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.47″ background_color=”#f2f2f2″ custom_padding=”0px||0px|”][et_pb_row _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]e-book in 10 stappen zichtbaar
[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”/producten-van-geodomein/e-book-zichtbaar-10-stappen/” button_text=”Download het e-book” button_alignment=”center” _builder_version=”3.0.78″ custom_button=”on” button_text_color=”#ffffff” button_bg_color=”#ff876e” button_icon=”%%98%%” saved_tabs=”all”][/et_pb_button][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_3″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.76″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”0px|0px|0px|0px”][et_pb_row custom_padding=”25px|0px|25.2578px|0px” admin_label=”row” _builder_version=”3.0.47″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.0.47″ parallax=”off” parallax_method=”on”][et_pb_text _builder_version=”3.0.76″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]

Waarom zichtbaar in het geodomein?

Het gaat zo toch goed zo? Waarom zou jij met jouw team, afdeling of organisatie meer zichtbaar moeten zijn? Je levert toch goed werk? Met je werk goed doen kun je een eind komen. Soms is dat niet genoeg. Er zijn legio voorbeelden. Negatieve zoals geo-afdelingen die sterk werden gereduceerd bij een reorganisatie, onder meer omdat niet bekend was welke en hoe veel ondersteunende diensten de afdelingen leverden. Of bijvoorbeeld dat er een geo-(ICT)product in een organisatie wordt uitgerold, terwijl gebruikers daar van te voren helemaal niet over geïnformeerd waren. Waardoor ze niet wisten waar ze hun klachten maar ook hun tips en ideeën konden aanleveren.

Zichtbaar zijn betekent ook gevonden worden. En dat levert kansen op om in gesprek te gaan met gebruikers, klanten en business. Feedback is geen risico maar een káns om jouw product of dienst te verbeteren! Positieve voorbeelden zijn het lanceren van jullie nieuwe product of dienst binnen de organisatie door er een evenement omheen te organiseren. Hierbij kun je nieuwe en voor jou nog onbekende potentiële gebruikers bereiken. Een ander voorbeeld is een filmpje maken van jouw werk, evenement of pitch, zodat zichtbaar wordt voor anderen wat jullie allemaal doen achter de schermen. Of een online instructiedemo maken van je (software)product.

Geodomein coacht geo-teams om beter te worden

Dit doen we door werksessies te houden over missie en visie, doelen en strategie, marktontwikkelingen, zichtbaarheid, rollen en taken, talenten en communicatie. Geodomein zorgt voor synergie en samenwerking in je organisatie.

Geodomein is een organisatieadviesbureau dat werkt in opdracht van organisaties aan het vaststellen, analyseren en oplossen van beleidsmatige, organisatorische en communicatieve vraagstukken. Geodomein bestaat uit vier pijlers:

  • Geografie en geo-informatie,
  • De organisatie en samenwerking,
  • Media en communicatie en
  • Informatiemanagement

Benieuwd wat geodomein voor jouw organisatie kan betekenen?

Bekijk de mogelijkheden of neem direct contact op.

Jij loopt tegen hokjes aan tussen geo/ICT/Business

Wij brengen synergie en samenwerking in de organisatie

Jullie spreken niet dezelfde taal

“Zij hebben het over SLA’s terwijl wij gewoon willen dat de performance verbetert…” “Zij hebben een periodieke release terwijl wij nu mee willen met de nieuwe update van ons GIS…”

Soms lijken jullie werelden mijlenver van elkaar verwijderd. Dan kan een goed gesprek met verbinding en vertaling een nieuwe wereld aan mogelijkheden openen. Of kies voor een Pressure Cooker waar afgevaardigden van jullie afdelingen onder onze begeleiding in een veilige setting met elkaar aan de slag gaan om samen op zoek te gaan naar begrip, cohesie, consistentie en (her)nieuwe samenwerking.

Of heb je nog geen idee wat geo-informatie betekent?

Wij vertalen wat geo voor jouw organisatie kan betekenen

De mogelijkheden van ruimtelijke informatie zijn en het omzetten van (big) data naar informatie zijn eindeloos. Want zoals Martijn Aslander en Erwin Witteveen in hun fantastische boek ‘Nooit Af’ zo prachtig zeggen:

“Datalogen zijn de geologen van de eenentwintigste eeuw. Zij speuren naar waardevolle datamijnen die nu nog onzichtbaar verstopt onder het oppervlak liggen. Datatechneuten ontdekken manieren om deze ruwe data te ontginnen en om te zetten in bruikbare waardevolle informatie. En in het kielzog van deze ontwikkeling is een compleet nieuwe economie aan het ontstaan van bedrijven die nieuwe toepassingen ontwikkelen voor de nieuwe grondstof. Waardoor de waarde van deze grondstof alleen maar nog meer in waarde zal stijgen.”

Voor het geodomein staan er passages in die goud waard zijn. Zoals bijvoorbeeld onderstaande snap shots uit het boek. Wil je meer weten, kijk kan op de pagina van Easycreatie. Daar is het hele boek nu gratis te downloaden. Aanrader.

Scroll naar boven